Dette er en veiledning på hva du må gjøre når du erstatter eller får en sylinder tilbake fra en eventuell reklamasjon. Dvs at du får en sylinder fra oss som har samme sylinder nummer (merking) du allerede har i din låsplan fra før. Da må informasjon fra din låsplan sendes til sylinder før den kan tas i bruk.

Dette gjør du på følgende måte:
Skriv låsplanens CLIQ funksjonalitet til sylinder.
1. Start opp TrioVing SNAP og sørg for at låsplanen vises på skjermen.
2. Marker korrekt sylinderlinje i låsplanen. Søk f.eks. på sylindermerking eller rombeskrivelse. Sylindermerking (eller merking) er alltid unik og viser hva som er stemplet på sylinderhuset.
3. Fra menylinjen velg menyvalgene: Låsplan, Sylinder, CLIQ, Skriv om sylinderen.
4. Bekreft meldinger som vises ved å trykke på <OK>.
5. Vinduet CLIQ-oppgaver åpnes.
6. Hvis dette ikke er gjort, sett Programmeringsnøkkelen i programmeringsenheten.
7. Klikk på <Send>-knappen.
8. Legg inn PIN-kode om du blir bedt om dette.
9. Ta programmeringsnøkkelen ut av programmeringsenheten (PE) og sett den inn i sylinderen som skal programmeres. Vent på bekreftelsessignal (to pip).
10. Ta programmeringsnøkkelen med tilbake til PE og sett den i port 1.
11. Klikk på <Les inn>-knappen.
12. Når bekreftelse er lest inn fra Programmeringsnøkkel, er sylinderen korrekt oppdatert og er klar til å tas i bruk.